Slogan

Silence might be golden but Smiling is priceless :)

2013年8月9日 星期五

Everyday English0809:Valentine's Day for friends




Thank you for comforting me when I’m sad,
Loving me when I’m mad,
Picking me up when I’m down.
Thank you for being my friend and being around ,
Teaching me the meaning of love,
Encouraging me when I need a shove.
But most of all thank you for
Loving/choosing me for who I am. 
 感謝你在我傷心時安慰我、 
生氣時愛護著我、 
沮喪時拉拔著我。
 感謝你做我的朋友 在我身邊、
 教導我愛的意義是什麼、         
當我需要被人激勵()時,在旁鼓勵我  
但我最想感謝你的是       
愛上/選擇 像我這樣的人



Tracy覺得對自己喜愛的人,三八點,有什麼不好!!?上面這些話語無論對另一半、超級好麻吉都很適用喔!*(個人覺得情人之間太肉麻~ 對好姐妹說囉!  ^^)
不管情人節有伴沒伴~
提醒身邊擁有的親朋好友、小聚的時候到了!!!!!!
感謝好友~ 有好友罩  沒情人也不怕
相約在友人家、或者與家人 吃飯聊聊天、放小電影,都很幸福呢!

這才是難忘的情人節啊
 This is truly an unforgettable Valentine’s Day!  
那麼如何開口邀約朋友呢?

Hi there, I haven’t heard from you for a while.
嗨!!!好久沒聽說你的消息了。
Do you have any plans on August 13th  (Next Tuesday)?
你8/13(下周二)有約了嗎?
Do you want to go to my place and watch a movie?  
你要不要來我家看片? 
Do you want to play cards?  
你想要打牌嗎?


所以,情人節的到來,讓我們聽聽這首:我是你好友
提醒沒伴的還有朋友罩你,有伴的記得也別見色忘友囉~~~

 
Song: You’ve got a friend in me 你有我這樣的朋友
迪士尼 玩具總動員主題曲:




沒有留言:

張貼留言